marți, 15 iunie 2010

Tutorial: Montare si demontarea rotii fata la mtb

Fiind ca nu toti ne-am nascut invatati si unii dintre noi au de-aface pentru prima data cu o bicicleta, ne-am gandit sa incepem o serie de tutoriale simple de montare, intretinere si reglare a bicicletei, lucruri elementare pe care le poate face oricine fara sa trebuiasca sa vina la service.

Incepem dar cu

Montarea si demontarea rotii fata
- pentru biciclele de tip MTB, cu strangator rapid (quick release) si frana pe disc -


Montarea:

1. Demontati piulita (A) si un arc (B) de pe axul strangator (C).
2. Introduceti roata in furca, cu discul de frana pe partea stanga, privit de pe bicicleta.
ATENTIE: Trebuie sa fiti atent la introducerea discului (D) in etrierul (E) de frana.
3. Introduceti strangatorul (C) prin axul butucului (F), cu levierul (G) in pozitie deschisa (open). Levierul (G) strangatorului poate fi pozitionat fie pe partea cu discul fie pe partea opusa, in functie de preferinta dvs. NOi recomandam sa fie pe partea opusa discului.
ATENTIE: Unul dintre arcurile conice (H) de pe strangator (C) trebuie sa ramana langa levier, in partea exterioara a furcii, cu partea mai ingusta catre furca.
4. In partea opusa levierului, pe partea filetata a axului strangatorului montati arcul de forma conica, cu partea mai ingusta catre furca si piulita.
5. Strangeti piulita (A) usor cu mana rotind-o spre dreapta
6. Aduceti levierul in pozitia inchis (close).
ATENTIE: In momentul in care strangeti levierul roata trebuie sa fie asezata pe centru in furca. (7.) Puteti chiar sa va apasati pe furca perpendicular cu solul in timp ce strangeti levierul pentru a fi sigur ca roata este asezata bine in furca. Levierul nu trebuie sa se inchida forte greu dar nici foarte usor. Strangeti sau destrangeti usor piulita din partea opusa levierului astfel incat sa ajustati puterea de strangere a levierului.

Demontarea:

Deschideti levierul (G)
Desfiletati piulita (A) cateva spire, suficient cat sa iasa roata din furca. De regula nu este necesar sa desfiletati de tot piulita (A) de pe axul strangator (C). Astfel nu veti pierde piulita sau unul din arcurile de pe strangator, acesta ramanand pe roata.
ATENTIE: La franele pe disc hidraulice introduceti un plastic de grosimea discului, intre sabotii de frana a etrierului. Astfel veti evita dereglarea franei in cazul actionarii involuntare.

2 comentarii:

  1. Marosbike nu are oameni specializati pe reglaje roti si schimbatoare de viteza, din pacate mai si strica bicicletele clientilor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa inteleg ca furca sta pe cele 2 arcuri conice ale axului si nu pe ax?

    RăspundețiȘtergere