Cyclocross-ul am putea spune ca e la mare moda in USA desi e un sport aparut in Europa pe la inceputul anilor 1900 din dorinta de a ramane in forma si pe parcursul iernii. In prezent exista campionate nationale, continentale si mondiale, etape de cupa mondiala dar si competitii open de mare traditie. Traseele insumeaza pana la 3,5 km, 90% din traseu fiind rideable cu zone de pamant, iarba, noroi si/sau nisip dar include si sectiuni de urcari abrupte pe scari sau pamant unde riderii sunt nevoiti sa alegre cu bicicletele in spate (aceast moment fiind simbolul disciplinei in cele mai multe cazuri) sau praguri peste care trebuie sa sare (bunny hop) sau sa descalece. Se parcurg mai multe ture, stabilite in asa fel incat competitia sa dureze maxim o ora.
Bicicleta este asemanatoare cu o cursiera insa are un cadru mai compact, geometrie diferita fata de cele de sosea, cauciucuri ceva mai groase si usor cramponate (pana la 40 mm), placile pedalierului sunt mai mici decat la sosea iar pinioanele mai mari, franele sunt de tip Canti sau mini V-brake-uri (unele au chiar frane pe disc dar inca nu sunt permise in competitiile de CX) iar furca are deschidere mai larga pentru a permite rotii sa se invarta in conditii de noroi. Daca vrei sa iesi in evidenta poti folosi bicicleta chiar si la competitii de mtb, xco sau maratoane, unde traseul este pe pamant, iarba, noroi dar nu si bolovani sau la antrenamente pe sosea folosind slick-uri ceva mai groase decat la o cursiera de sosea (sa zicem de 32 mm), mai ales ca soselele noastre sunt cum sunt...
CX-ul e asadar o competitie interesanta in mare viteza, la intensitate maxima pe care va invitam sa o urmariti in filmuletul de mai jos:
In Romania din pacate exista tot mai putine concursuri de cyclocross, anul acesta fiind anuntate in calendarul Federatiei de Ciclism doar trei competitii, intr-un singur weekend, pe un singur traseu: Poiana Brasov, 28-31 octombrie 2010. Chiar si asa, poti iesi in evidenta in Romania pedaland cu o 'cursiera' pe coclauri. Iata cateva dintre produsele specifice, disponibile in catalogul online marosbike.ro:
Bicicleta este asemanatoare cu o cursiera insa are un cadru mai compact, geometrie diferita fata de cele de sosea, cauciucuri ceva mai groase si usor cramponate (pana la 40 mm), placile pedalierului sunt mai mici decat la sosea iar pinioanele mai mari, franele sunt de tip Canti sau mini V-brake-uri (unele au chiar frane pe disc dar inca nu sunt permise in competitiile de CX) iar furca are deschidere mai larga pentru a permite rotii sa se invarta in conditii de noroi. Daca vrei sa iesi in evidenta poti folosi bicicleta chiar si la competitii de mtb, xco sau maratoane, unde traseul este pe pamant, iarba, noroi dar nu si bolovani sau la antrenamente pe sosea folosind slick-uri ceva mai groase decat la o cursiera de sosea (sa zicem de 32 mm), mai ales ca soselele noastre sunt cum sunt...
CX-ul e asadar o competitie interesanta in mare viteza, la intensitate maxima pe care va invitam sa o urmariti in filmuletul de mai jos:
SocalCross KROSSTOBERFEST 2010 Day 1 from mark colton on Vimeo.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu