luni, 13 iulie 2009

Campionatele Nationale MTB XCO


Dupa cum stii deja, weekend-ul ce tocmai a trecut, 11-12 iulie, la Izvorul Muresului s-au desfasurat Campionatele Nationale de MountainBike Cross Country.

Din Cluj am participat doua cluburi, clubul nostru Maros Sport si Clubul Vointa. Eu am plecat vineri dimineata, 10 iulie impreuna cu colegul meu Vlad Sabau si masina imprumutata de la taica-sau iar ceilalti colegi de echipa, adica Tudor Radu si Mihai Olar au plecat ceva mai tarziu din Cluj. Poate ai vazut si pe twitter, ni s-a stricat masina cu 17 km inainte de Tg Mures si era cat pe ce sa venim inapoi pe platforma, insa doua ciocane venite din partea unui TIR-ist amabil ne-a pus din nou in miscare... cu ocazia asta am invatat si noi putina mecanica auto.

Vineri seara pe la 6 jumate am ajuns la Complexul Sportiv Izvorul Muresului unde ne-am cazat si unde am si luat masa, impreuna cu celelalte cluburi participante. Imi lipsea aceasta atmosfera de cantonament, program strict al meselor, cazare ok, munte, chiar si ploaie.. asa ca am savurat din plin. Astfel vineri seara a inseamnat doar servirea cinei si acomodarea cu zona, cu camera...

Sambata dimineata colegii mei au plecat la antrenament, ceva rulaj pe asfalt si recunoasterea traseului de concurs. Dupa masa de pranz am imprumutat bicicleta lui Tudor si am iesit si eu la un rulaj pe asfalt dupa care impreuna cu Vlad si Simona am mers in apropierea izvorului pentru o scurta sedinta foto :P In scurt timp a inceput si ploaia... si nu s-a mai oprit nici duminica.


Duminica dimineata la ora 11 s-a dat startul celui mai important concurs din sezon, Campionatele de MTB, proba olimpica de Cross Country. Dupa cum anuntam si inainte, favoriti erau Logigan si Juganaru iar noi speram la doua clasari pe podium pentru echipa Maros Soprt... Cursa a inceput iar eu de sub umbrela incercam sa filmez cadre cat mai expresive si tot-odata sa tin si evidenta riderilor, mai exact a locului temporar pentru a-l transmite pe twitter.
Desi cu o zi inainte se anuntase 8 turui de traseu si in caz de ploaie doar 7, la start s-au anuntat doar 6 tururi. Zic eu doar 6 pentru ca timpul final a fost aprox 1h 15 min pt castigator, departe de cel impus de regulament (adica intre 1h 45 si maxim 2h 30, optim 2h)... insa cred ca riderilor nu le-au lipsit inca un tur sau doua in plus desi poate unii ar fi fost avantajati. Cursa a fost condusa inca de la inceput de Logigan, Petrache si Juganaru si printre ei sau uneori chiar in fata lor, juniorul Edy care s-a intors de cateva saptamani de la centrul mondial de pregatire UCI.

In final primii 3 sositi la general au fost Logigan, Petrache (ambii la categ U23) si Juganaru (categ.elite) care a venit aici cu o bicicleta nou-nouta primita de la sponsor, un Kona Supreme echipata XTR. Omul o merita!

Astfel noii campioni nationali sunt:

Elite - Juganaru Razvan - CS Dinamo / BikeXpert Kona
U23 - Logigan Lucian - CS Muresul / Ideal Bikes
Juniori - Grosu Eduard - Torpedo Zarnesti
Fete - Rolea Lavinia - Vointa


Din pacate noi nu am obtinut nici o medalie, am fost insa aproape de podium, astfel ca la elite Tudor Radu si Mihai Olar au terminat pe locurile 4, respectiv 5 iar Vlad Sabau pe locul 5 la U23. Ajung astfel inca odata la concluzia diferentelor facute intre riderii care lucreaza si cei care fac doar sport.. dar nu vreau sa fie asta o scuza sub nici o forma.

Despre organizare... hmm.. eu am vazut-o alb-negru. Colorat as fi vazut poate cu niste sponsori, mass-media si spectatori... Traseul a fost intr-adevar bine marcat, rideri au fost destul de putini, asta pt ca sunt putini rideri licentiati si mai multi amatori in Romania... cei mai devotati spectaori, altii decat cei din spatele echipelor, au fost doi catzei de la complex care au parcurs traseul alaturi de rideri pana la final, iar mass-media am fost eu :)) asa ca saptamana asta veti vedea si filmarile realizate cu aceasta ocazie.

Si ca sa inchei intr-o nota optimista, se pare ca exista dorinta ca de la anul sa se organizeze doua competitii UCI, una aici si alta poate la Mures, poate la Zarnesti. Am mai auzit aceasta intentie si anul trecut, speram insa ca de data asta se va concretiza asa cum sper si eu sa concretizam un astfel de eveniment in anul olimpic si preolimpic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu