marți, 25 august 2009

Tura Muntele Rece - Balta - Racatau

Duminica 23 august, asa cum anuntam intr-un post anterior, am "organizat" o iesire la munte pentru incepatori (si reincepatori) sau mai bine zis o tura pt amatorii de mtb, o tura in care ne-am adunat 14 oameni.



Am plecat la ora 10 din Gura Rastii si am urcat prin Matesti si Balta unde la Chicera lui Matei am facut dreapta si am coborat in Racatau pe un drum ingust in serpetine, extrem de pitoresc. Aceasta sectiune parcursa face parte din traseul de 80 km Maros MTB Marathon si o puteti vedea in filmuletul de mai jos.

Tura Balta-Racatau from eliseimiron.com on Vimeo.


Urcarea este pe un drum de legatura intre sate, din Muntele Rece si pana in Matesti drumul este asfaltat dupa care incepe drum de piatra / nisip. La aproximativ 1 km dupa terminarea asfaltului intram in traseul de maraton. Urcarea continuua pe vale, unele portiuni fiind cu pante mai accentuate altele mai domole. Pe urcare exista si cel putin 3 izvoare asa ca nu prea am suferit de sete. Dupa ce iesim din satul Balta mai avem o portiune scurta cu urcare accentuata si prima intesectie la finalul urcarii, in platou facem dreapta si in curand incepe coborarea care noi am preferat in prima faza sa fie pe un single trail, destul de scurt dar foarte frumos si destul de tehnic dupa care continuam pe drum. Primii km drumul nu prea trece prin padure astfel ca avem peisaj deschis foarte frumos. Pe noi ne-a prins si ploaia pe aceasta coborare dar s-a oprit pe cand am ajuns in Racatau. Din Racatau am continuat pe sosea, aprox 12 km pana la Gura Rastii, de unde am plecat.

Bikemap:

Bike route 288862 - powered by Bikemap
To export this route for use in (most) GPS devices choose the format GPX, for use with Google Earth choose KML.
Right-click and select "Save as.." Google Earth File (.kml) GPS File (.gpx)

Ma bucur ca tura a fost placuta pt participanti, unii desigur au mai fost pe acest traseu dar cu siguranta nu ai cum sa refuzi asa o tura.

Dat fiind ca urmatoarea duminica e maraton la Sibiu si noi mergem acolo, lucru pe care va invit sa-l faceti si voi, ma gandesc ca putem programa o noua tura pentru duminica 6 septembrie tot in zona traseului de maraton. Stati pe frecventa sa aflati detalii in saptamana respectiva.

Multumim pt poze lui Marius si Vlaicu.
Vezi pe PICASA pozele lui Marius

Cu acest articol lansez un nou proiect online, ce vine in sprijinul tuturor bikerilor: TRASEE GPS. Colectia de trasee din apropierea Clujului va fi prezentata atat pe eliseimiron.com cat si pe blogul Maros Bike si promovata pe Comunitatea Bikerilor Romani. Trackurile GPS pot fi descarcate de pe BIKEMAP, acolo veti gasi toata colectia de trasee.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu